Brandlarmet tjöt..

Vart ingen vidare lång skoldag idag, efter 45 minuter började brandlarmet tjuta så då fick alla sluta. Det dåliga var väl att väskan var där inne, på andra våningen också. Eftersom att jag ville dra ner på stan så sprang jag in utan att faktiskt veta om det brann eller inte.. Men ja jag såg ingen brand så det var ju tur ;) 

Efter skolan åkte jag in med bussen till stan, precis som hundra till tänkte göra. Gissa hur fullt det vart? Bussarna där har typ 30 platser och alla knuffades för att komma på, typ hälften fick plats och resten fick vänta på nästa buss. Jag hade tur där och var andra personen som kom in på bussen, dåliga var väl att man vart lite tryckt mot dörren men jaja som om inte det hänt förr.. Efter skolan träffade jag i alla fall en kompis och vi satt och pratade o sånt i typ en timme och tjugo minuter sen gick vi till bussarna och åkte hem. Stackars honom alltså, hans bussar går inte ens en gång i timmen :/ och jag som tycker att mina bussar går sällan och den går varje kvart :o

Men nu har precis kommit ur duschen för när jag kom hem så stack jag och min låtsas syster ut och sprang, det tog 45 minuter haha vanligtvis tar det 15 men ja hon var latare än mig.. Att det ens är möjligt men så var det tydligen, vi gick massa och stannade ofta.. Haha men aja det är väl bättre än ingenting antar jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0